Sopimusehdot
Asiakas hyväksyy ja sitoutuu noudattamaan tässä sopimuksessa määritettyjä ehtoja solmiessaan määräaikaisen tai jatkuvan jäsenyyden Mayor´s Gymin verkkokaupassa tai asiakaspalvelupisteellä. Sopimuksen voi tehdä 18 vuotta täyttänyt henkilö, jolla on käytössään sähköpostiosoite ja suomalainen pankki- tai luottokortti. Asiakas on tietoinen, että Mayor´s Gym toimii osittain ilman paikalla olevaa henkilökuntaa, ja että pääasiallinen kommunikointi asiakaspalvelun kanssa tapahtuu sähköpostitse. Mayor´s Gymillä on oikeus siirtää tämä sopimus edelleen kolmannelle osapuolelle ilman asiakkaan suostumusta.
Kohta 1. koskee suoraveloitussopimusasiakkaita, ei erikseen myytäviä 4/8/12/24/48 viikon kortteja tai kertakäyntejä.
- Neljän (4) viikon e-laskutusjäsenyys on toistaiseksi voimassa oleva yhden kokonaisen kalenterikuukauden irtisanomisajalla. Jäsenyys on aina henkilökohtainen. Kalenterikuukauden irtisanomisaika alkaa irtisanomispäivästä.
- Salilla on 18-vuoden ikäraja. Alle 18-vuotias voi treenata salilla täysi-ikäisen (yli 18 vuotias) huoltajan kanssa (vanhempi, sisarus tai esim. personal trainer). Alle 18-vuotiaan sopimuksen tekee huoltaja, joka on vastuussa huollettavan maksuista ja siitä, että huollettava käyttäytyy salilla asiallisesti noudattaen myös tämän sopimuksen ehtoja ja sääntöjä.
- Mikäli olet tilannut jatkuvan jäsenyyden, ensimmäisen kauden maksu maksetaan ostohetkellä. Seuraavat kaudet on mahdollista maksaa automaattiveloituksena joko saldolta, pankki- tai luottokortilla tai laskulla.
- SALDO: Mikäli haluat käyttää maksutapana saldoa, muista ladata sitä ajoissa asiakastilillesi verkkokaupassa tai respassa. Saldon tulee olla asiakastililläsi 20 päivää ennen seuraavan kauden alkua, muuten muodostuu lasku. Mikäli asiakastilillä ei ole riittävästi saldoa, lähtee asiakkaalle aina lasku. Verkkokaupassa voi omassa profiilissa ladata asiakastilille ePassia ja Smartumia. Muut liikuntaedut voi ladata respassa.
- PANKKI-/LUOTTOKORTTI: Mikäli haluat että veloitus tapahtuu automaattisesti pankki-/luottokortiltasi, tallenna kortin tiedot verkkokaupan asiakasprofiiliisi viimeistään 20 päivää ennen seuraavan maksettavan kauden alkua, muuten muodostuu lasku. HUOM: Saat laskun myös siinä tapauksessa, että pankki-/luottokorttia ei voida veloittaa. Mikäli maksukortti vanhenee, tulee sinun tallettaa uuden maksukortin tiedot asiakastilille verkkokaupassa, jotta veloitukset onnistuvat myös jatkossa. Muista käydä aktivoimassa uusi pankki/luottokortti oman pankkisi verkkopalvelussa / pankin ohjeen mukaan. Aktivoimatonta pankki-/luottokorttia ei pysty veloittamaan online-maksuissa.
- LASKU: Saat sähköpostiisi laskun 14 päivää ennen seuraavan maksettavan kauden alkua (laskun eräpäivä). Voit tilata oman verkkopankkisi kautta eLaskun, joka tulee tilauksen jälkeen automaattisesti verkkopankkiisi. Huomaa, että eLaskusopimuksen aktivoitumisessa voi mennä useampi arkipäivä. Jos eLaskusopimus ei ole aktiivinen laskun muodostuessa, tulee lasku sähköpostilla. Sähköpostilaskussa on 5€ laskutuslisä mutta eLaskuissa ei ole laskutuslisää.
- HUOM: On tärkeää, että maksat laskun viimeistään eräpäivänä, koska kortti lakkaa toimimasta, jos eräpäivästä on seitsemän (7) päivää. Jos maksu on myöhässä, niin kortti aktivoituu automaattisesti uudestaan 2–3 arkipäivän viiveellä, kun maksu näkyy laskutusyhtiössä. Saat kortin nopeammin voimaan maksamalla laskun kassaan vastaanotossa. Laskun voi maksaa kassaan kortilla, käteisellä tai liikuntaedulla.
- Jatkuvan tilauksen maksamatta jättäminen, pankista e-laskutuksen irtisanominen tai kuntokeskuksessa käymättä jättäminen ei ole sama kuin irtisanoutuminen.
- Voit irtisanoa jatkuvan tilauksen korttisopimuksen omassa profiilissasi verkkokaupassa (Asiakkuuden hallinta) tai ilmoittamalla siitä respa(at)mayors.fi
- Mahdollisen kampanjan tarjousjakson aikana ei voi irtisanoutua. Tarjousjakson päättymisen jälkeen voi irtisanoutua, jonka jälkeen tulee aina yhden (1) kalenterikuukauden irtisanoutumisaika. Tarjousjakson aikana kortin tauotus ei ole sallittua. Jäsenyys jatkuu aina automaattisesti tarjouskampanjan jälkeen 4 viikon laskutusvälillä ja 1 kalenterikuukauden irtisanomisajalla.
- Jatkuvan jäsenyyden voi tarvittaessa tauottaa sairasloman vuoksi ilmoittamalla asiasta Mayor´s Gymin asiakaspalveluun sähköpostitse respa(at)mayors. Keskeytyksen aikana asiakkuus on tilapäisesti keskeytetty, kuitenkin vähintään (1) kuukaudeksi tai enintään kahdeksitoista (12) kuukaudeksi. Ilmoitukseen tulee liittää lääkärintodistus keskeytyksen syystä ja kestosta.
- Asiakas treenaa ja käyttää salin tiloja omalla vastuullaan. Tämä koskee salia sekä muita kuntokeskuksen yleisiä tiloja sekä pukeutumis- ja peseytymistiloja.
- Kuntokeskus ei ole vastuussa asiakkaiden salille tuomista arvoesineistä.
- Sairaustapauksista ei hyvitetä jälkikäteen kuntosalimaksua. Myöskään jäsenyyden käyttämättä jättäminen ei oikeuta hyvityksiin, eikä sitä katsota irtisanoutumiseksi.
- Mahdolliset hinnanmuutokset ilmoitetaan jäsenistölle yhtä (1) kuukautta ennen uuden hinnaston voimaantuloa, jonka jälkeen hinnankorotus astuu voimaan automaattisesti.
- Irtisanoutuminen tai jäsenyyden keskeytyminen astuu voimaan vasta, kun sopimuksen ehdot, irtisanoutumisaika, laskutus/avoimet maksut ja muut asiaan mahdollisesti liittyvät seikat on hoidettu.
- Asiakkaan tulee varautua todistamaan henkilöllisyytensä.
- Mikäli jäsen tuo tai päästää ulko-ovesta kuntokeskukseen ulkopuolisen henkilön, eikä sille ole lupaa asiakaspalvelusta, tai jäsen käyttäytyy asiattomasti, peritään jäseneltä kutakin tällaista henkilökäyntikertaa kohden hinnaston mukainen neljän (4) viikon jäsenmaksu kerrottuna viidellä.
- Jos jäsen käyttäytyy salilla asiattomasti, korottaa ääntänsä muita kohtaan tai ei noudata salin sääntöjä, jäsenyys päättyy välittömästi porttikieltoon, eikä jo maksettuja maksuja palauteta.
- Kulkubadge tai PIN-koodi on henkilökohtainen. Portin yli meneminen on ehdottomasti kielletty. Jäsenen on pyydettäessä todistettava henkilöllisyytensä. Kadonneen badgen uusimisesta veloitetaan kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukainen maksu. Badgen katoamisesta on välittömästi ilmoitettava respaan.
- Mayor´s Gym on velvollinen ilmoittamaan jäsenelle arvonlisäveromuutoksen tai mahdollisten muiden viranomaistoimien hinnoissa aiheuttamista muutoksista vähintään yhtä (1) kuukautta ennen tällaisten muutosten siirtämistä jäsenen maksettaviin hintoihin.
- Ensimmäistä kertaa tuleva tutustuja saa kertamaksun hinnan alennuksena kuittia tai tilausvahvistusta vastaan, jos ostaa jäsenyyden myöhemmin asiakaspalvelusta.
- Maksujen viivästymisestä salilla on oikeus periä asiakkaalta korkolain mukainen viivästyskorko ja muistutusmaksut. Mikäli lasku joudutaan siirtämään perintään, maksaa asiakas perimiskulut.
- Mikäli jäsen huomautuksesta huolimatta laiminlyö sopimuksen mukaiset maksut, voidaan jäsenyys irtisanoa välittömin vaikutuksin.
- Pidämme yllä asiakasrekisteriä. Käsittelemme henkilötietoja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukaisesti, jota täydennetään ja täsmennetään kansallisella lainsäädännöllä. Mayor´s Gymin tietosuojaseloste on julkaistu verkkosivuillamme. Tietosuojaseloste on luettavissa täältä.
- Aluehallintoviraston toimesta tapahtuvien kuntosalien pakko sulkemisien johdosta ei makseta hyvityksiä. Hyvityksiä ei myöskään makseta käyttämättömistä 10 kerran korteista tai kertakäynneistä.